Семінар-практикум на тему «STEM-ОСВІТА як напрям модернізації освітнього середовища. Впровадження STEM освіти на уроках природничих та фізико-математичних дисциплін».
На виконання плану методичної роботи Буковинського ліцею на 2023/2024 н.р., а також згідно з графіком засідань професійних спільнот педагогів МЦПРПП 18 січня на базі Буковинського ліцею проведено семінар-практикум на тему «STEM-ОСВІТА як напрям модернізації освітнього середовища. Впровадження STEM освіти на уроках природничих та фізико-математичних дисциплін».
Теоретичні аспекти проблеми семінару розкрив консультант МЦПРПП Вадим ГУЛЬКО в інтерактивній доповіді на тему «STEM-освіта як напрям модернізації освітнього середовища».
«Дуже важливо, кожному вчителю вдало, раціонально, грамотно та доступно застосовувати сучасні технології під час освітнього процесу. STEM-орієнтований підхід до навчання – таку форму організації освітнього процесу ми обрали та практикуємо у ліцеї. Провідною ідеєю STEM-орієнтованого підходу до навчання є конструювання навчальних тем, предметів за міждисциплінарним принципом», - зазначила у своєму виступі заступник начальника з навчальної роботи Ірина АНАСТІНА.
Методист ліцею Оксана БУШОВСЬКА розкрила питання щодо STEM-підходу як способу міжпредметної інтеграції у сучасній освіті, а також презентувала інтегровані уроки, заходи, проєкти, які були проведені педагогами Буковинського ліцею.
Практичний блок семінару з впровадження STEM-освіти був представлений вчителями природничих та фізико-математичних дисциплін Буковинського ліцею. Для втілення лінії концепції STEM-освіти, в кабінет фізики було придбано цифрову лабораторію Vernier. Вчитель інформатики та фізики, Роксолана СТУДЕНА продемонструвала деякі можливості використання приладів для проведення лабораторних та практичних робіт на сучасному цифровому рівні. Роксолана Іванівна вважає, що цифрова лабораторія дозволяє не лише проводити всі уроки природничого циклу на якісно новому рівні, а й забезпечує широке поле для науково-пошукової діяльності учнів.
Вчитель біології та хімії, Ольга БУРЧЕНКО, поділилась досвідом застосування STEM-технології «Біологічний конструктор» при розв’язанні біологічних задач та застосування STEM-підходів при створенні учнями моделей клітини та органів з підручних матеріалів. Вчителі математики Світлана ОЛІЙНИК та Аліна КУЛИК поділились власним досвідом щодо впровадження елементів STEM-освіти на своїх уроках. Світлана Олексіївна продемонструвала використання STEM-технологій на прикладах прикладних задач стереометрії, використовуючи нові моделі геометричних фігур. Аліна Валеріївна розповіла про онлайн додатки Mathway, Desmos, Google Sketchup, які вона використовує на різних етапах уроку.
У підсумку семінару було проведено круглий стіл, де педагоги поділилися власними думками, враженнями, побажаннями, а також окреслили ряд проблем, що виникають при впровадженні STEM-освіти на уроках природничого та фізико-математичного циклів.
Дякуємо всім учасникам семінару за представлений досвід роботи та співпрацю!
STEM-освіта – це можливість для розвитку покоління новаторів!
Миру та Перемоги нам усім!