Виховна робота
Справжня суть виховної роботи полягає зовсім не у розмовах з дитиною,
не у безпосередньому впливі на дитину, а в організації життя дитини
Педагогічна ідея виховної роботи ліцею :
«Формування активної життєвої позиції ліцеїста як важливої умови громадянської зрілості»
Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу, а зараз, в умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити. Усе, що відбувається – виклик для закладу освіти, для педагогів та ліцеїстів.
Звісно, постає питання: як саме працювати просто зараз, як розставити акценти?
Найважливішими напрямами виховної роботи зараз мають стати:
- психологічна та емоційна підтримка ліцеїстів
- навчання правил поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога тощо)
- адаптація та підтримка учнів-ВПО
- розвиток критичного мислення та медіаграмотності
- національно-патріотичне виховання
Правила поведінки в умовах воєнного стану
Нова реальність диктує нові правила життя. Тепер одне з найважливіших завдань – навчити ліцеїстів правилам безпеки, які допоможуть зберігти життя.
Ліцеїсти мають знати:
- які заборони та обмеження діють під час воєнного стану;
- що таке «тривожна валіза», як її зібрати, що туди покласти;
- як діяти під час повітряних тривог (що робити, якщо сигнал застав удома / на вулиці / в магазині тощо);
- як поводитися під час обстрілів;
- що робити у випадку виявлення вибухонебезпечних предметів;
- як надавати першу домедичну допомогу.